En fantastisk vecka!


Haj haj haj!!

Nu kära läsare ska jag berätta för er om en helt otrolig vecka! Som jag berättat innan så skulle Johan och jag åka iväg och jobba på ett läget som heter Skutt-läger. Det började med att Johan och jag begav oss till Breanäs på fredagen och träffade alla de andra ledarna. På lördagsmorgonen kom barnen med föräldrar och det var lunch och föreläsning innan föräldrarna lämnade Breanäs och sina barn för en vecka! Vi bodde på ett mycket fint och idylliskt ställe vid Immeln. Där badade och paddlade vi på kvällarna ibland, eller va vi bara där o njöt av den fina vackra naturen. Schemat under veckan va tufft för oss alla, vi började klockan 7 med en morgon promenad för att sen äta frukost tillsammans. Därefter började dagens första aktivitet vid 9 tiden. Vi fick testa på allt från simning till gymnastik, en drös olika bollsporter och även kampsporter. Vi ledare kämpade också på i de olika aktiviteterna men det var barnen som gjorde det stora jobbet! Jag måste säga att jag är mycket imponerad av alla barnen som var med på lägret, som de kämpade trots tuffa pass. Det är ju också så att vi tycker inte allt är lika kul och även om det var någon som inte gillade det vi testade så kämpades det på. Själv föll jag lite för brottningen, det var något nytt som jag testade och som var otroligt kul! Jag fick möta många av våra tuffa barn och det slutade med att härligt tuffa Alma "golvade" mig efter långt kämpande med henne i ringen. Dagen efter hade både Alma och jag ordentligt med träningsvärk som vi skrattade gott åt.
Maten var nog utvald och uträknad för att passa exakt de barnen som var med och de tuffa schemat som var.
Från hörby kom fem barn med på lägret, det var Totte, Robin, Linn, Mikaela och Elin som kämpade med Johan och mig, den andra ledarna och barnen som kom från, Hässleholm, Östra göinge, Höör och Bromölla. Vi har fått träffa fantastiska ledare och underbara barn och tillsammans gjorde vi denna vecka som gott till en superfin vecka. Jag har haft jätte kul och kommer ta med mig många fina minnen från veckan, jag kommer sakna många glad barn och önskar all lycka till dem och att de hittar roliga aktiviteter att fortsätta med. Jag hoppas på ett nytt Skutt-läger nästa år och håller tummarna för att fem nya härliga barn från Hörby följer med då! Med de vill jag tacka Johan de andra helt fantastiska ledarna och alla barnen för denna vecka.   

Veckan som kommer väntar en del planering för mig och mina kollegor, i veckan börjar också de flesta skolan.

Men nu är det helg och igår fick jag träffa min söta lilla systerdotter som fått namnet Nellie! Hon var ett litet underverk och jag ska spendera helgen med att mysa med henne!

Ha en trevlig helg så ses vi på A-huset. Ta hand om er!
a

Kommentarer
Postat av: Alma

hihi, ja vi hade riktig träningsvärk . hihi :)

saknar dig , men vi ses väl i bromölla ?

och sen kommer jag till hörby och hälsar på . :D

längtar redan. :D

kramar , Alma :)

2010-08-14 @ 17:55:45
Postat av: Annika

Det låter fint Alma!! Ja, klart vi ses då!! Det ser jag framemot!!! Ta hand om dig så ses och hörs vi!!! Kram på dig!! a

2010-08-16 @ 20:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0