Utbildning imorgon

Hejsan!

Egentligen vet jag inte riktigt vad jag ska skriva idag.. Veckorna rullar på och det märks på alla sätt att det börjar närma sig sommarlov och semestrar! Det är härligt!

Martin och jag sitter på jobbet idag och är lite småirriterade båda två och sådär på lite "vaknade på fel sida" humör... Vi har ingen aning om varför, men så är det ibland och så får det vara ibland helt enkelt.. Det är ju så att vi i personalen här känner varandra väldigt bra och vi kan nog alla vara överens om att det är på både gott och på ont.. Vi känner varandra så bra så att de dåliga sidorna som vi alla har hemma ibland följer med till jobbet.. Men.. det goda med det är också att vi är inte rädda för att säga till varandra!

Som sagt så rullar veckorna på här.. Anmälningarna till våra aktiviteter går bra, vi har dock platser kvar till Liseberg där vi ökade på antalet platser förra veckan!

Imorgon har vi utbildning hela dagen och kommer därför inte att hålla öppet.
Imorgon ska jag också äntligen träffa alla blivande sommarlovsentreprenörer. Ska bli jättespännande och jag ser framemot träffen!

Var det någon som missade helgens fantastiska vinst?? I så fall kommer den här.. Återigen på bloggen men värt att vara med två gånger... Vilken supertjej!

  
Ha en bra dag!
a

Det närmar sig..


Hejsan hejsan!

Man kan lugnt säga att värmen håller i sig.. Det är härligt, njuter av varje sekund:)! Alla våra besökare tycks också njuta då ni lyser med er frånvaro inne hos oss... Däremot så är det så att vi tycker att det är härligt att se alla våra besökare roa sig på spontanidrottsarenan! Jag kan ju även säga att jag förstår att ni alla väljer att vara ute, passa på att njuta!

Jag hoppas att ni inte missat att vi nu har trollat fram 20 nya platser till Liseberg! Jag tror redan att en del av dem platserna är borta! Såå, vill ni med får ni skynda på för det försvinner platser fortar än vi hinner blinka!

Imorgon åker Sofie och jag upp till Bromölla för att ha planeringsträff med personalen som kommer att åka upp till skutt i år! Vi kommer att vara lite ny personal så det ska bli jättekul att träffa alla! 

I helgen kommer Johan att vara på plast både fredag och lördag, han är här tillsammans med Hanna och Rasse!
På tal om Hanna så gjorde hon brandmanstestet igår och klarade det galant! Jag var nog lika nervös som hon och blev lika glad som hon när hon hade klarat det.. Även om jag viste att hon skulle fixa det lätt som en plätt:)!! Grattsi till vår kära kollega Hanna och bra jobbat!!

Nu närmar sig sommarlovet..........!!!!!!!

 
Fin låt...

Ha en fiiiin dag!
a

Kulturkalaset!

Hejsan!

Oj vilken värme det är idag.. Det är helt underbart att se solen och känna värmen, hoppas att det håller i sig.
Idag är det kulturkalaset och vi har massa spännande som händer i Hörby. Många uppträdande av både stora och små. Ta er ut i solen och gå till torgen för att kolla på allt kul som händer.
Vi från Aktivitetshuset kommer att finnas i byn idag.
Johan och Jonas har en hel dag vid rockscenen, så vill ni träffa på dem så vet ni var ni hittar dem.

I fredags var sista anmälningsdagen för Sommarlovsentreprenörerna. Vi har 11 anmälningar och det ska bli spännande att få följa dem och deras företag i sommar.. Jag ska minsann se till så att alla hör om mina kämpande ungdomar och deras företag!

Aktiviteterna för sommarlovet har visat sig vara populära även i år.. Där var endast tre platser kvar till Liseberg sist jag kollade och det gör oss väldigt glada! Vårt läger på Ven börjar där trilla in anmälningar till, likaså Toselilla för de yngre och deras läger! Så missa inte att anmäla Er.. Platserna försvinner fort! Ni hittar våra anmälningslappar på a-husets hemsida som jag länkat till i tidigare inlägg.

Nu blir det lite lunch för min del sen ska jag fortsätta att ta tag i Kick-off veckan för våra sommarlovsentreprenörer!!
Ses i byn idag!

a

Kladdkaksbak på A-huset

Tjejerna har varit duktiga o gjort kladdkaka till oss alla på a-huset:) det är ju trots allt lite fredag här idag:)!!

 


Infolappar...


Kom och hämta en infolapp... Och tveka inte att anmäla Er!!!


Infolappar ute för sommarlovet!


Hej hej hej!

Måndag och vi har haft vårt vanliga möte.. Vi tog en sista check över vårt sommarlovschema och har nu gått ut med infolappar! Äntligen är allt bokat och vi har alla börjar längta! Återigen tror jag att vi har ett härligt lov framför oss! Gå in och kolla på våra aktiviteter på http://www.horby.se/kof/aktivitetshuset/Sidor/default.aspx
Där kan ni också skriva ut en infolapp. Anmäla gör man som vanligt till oss på A-huset mot betalning!

Veckan nu är inte som andra veckor.. Schemat ser ut som så här.. Vi har stängt på torsdag, och öppnar först klockan 19.00 på fredag. I helgen är det Hanna, Anna och jag som är på plats... Tjejhelg så det står härliga till!

Imorgon har vi möte här på A-huset för alla skutt deltagare med föräldrar, det har vi tillsammans med Höör och jag ser framemot att träffa bästa och härligaste ledarna från Höör, Gunilla och Helen!
På onsdag är det infomöte för sommarlovsentreprenörerna! Så, om det är någon som har frågor och funderingar kring sommarlovsentreprenörerna, tveka inte, bara kom till Aktivitetshuset på onsdag klockan 18.00 så tar vi och reder ut frågor och funderingar.

En fin låt från "Så mycket bättre"... Timbukut kan man bara gilla!!

 

Ha en bra kväll kära besökare..
a

Från veckan..

Avslutningskväll i måndags och vår nya kollega!


Sofie väljer låt!

Hej!

Idag känner jag mig ganska pigg... Än så länge iallafall.. Efter en timmes promenad imorse är jag på g, trots min besvikelse över att jag missade min gymträningen som var tänkt nu på morgonen. Det är så de är när man skaffat hund. Min sambo och jag köpt ju för en och en halv månad sen en vald. Jag är inte alls glad för att lämna henne själv för länge så efter tränat med henne tog jag själv en promenad istället för att köra till gymmet och lägga hela morgonen där.

Lite har hänt sen sist.. Sofie har nu börjat hos oss.. Ni som vill träffa henne på kvällen får komma hit tisdagar och onsdagar då hon jobbar kväll tillsammans med Johan och mig. I annat fall är hon här alla eftermiddagar utom tisdag! (Bild på Sofie kommer.)

Vi hade även en härlig avslutning på våra två grupper i måndags. Grillning och film med massa gott stod på schemat!
Martin och jag tackar alla härliga deltagare i våra två grupper för ett fantastiskt jobb och samarbete! Har en mysig bild på ett gäng utslagna hjältar från kvällen som jag kommer lägga upp!

Nu märker vi verkligen av det fina vädret på A-huset. Varje kväll stormas spontanidrottsarenan med glada pigga besökare. Allt från unga barn till de äldre intar arenan för spontanidrottsaktivitet! Härligt att se!

Nu får ni ha en bra dag.. Bilderna kommer men först.. En låt från Sofie till er.. Detta blir det när Sofie väljer låt! 



Ha en bra dag..
a

Soooool!!

Hejsan!

Hoppas att ni mår bra i solen idag! Äntligen är solen framme och det känns som riktig vår, nästan sommar:)!

Idag är det torsdag, det innebär att vi har öppen hall på Lågehallarna! Vi är där från 15.00 till 17.00 så kom gärna dit och spontan idrotta eller bara sitt och snacka.
Torsdagar för min del innebär också skola! Varje torsdagskväll åker jag och Johanna (även känd som fältar Johanna) till Hässleholm för kvälls förelänsningar. Snart närmar vi oss slutet på vår kurs och sista tentan är 7 juni.. Tenta ångest börjar närma sig..

Ikväll jobbar Martin och Jonas och i helgen kommer jag att vara på plats under kvällen på fredag med Jonas och Hanna. På lördag är det Hanna, Jonas och Rasse!

Vi hörs snart igen! Njut av solen och glöm inte att drick... Den första värmen tar fort kol på oss utan vatten..
En liten härlig sommarlåt...


 

Ha det bra..
a

RSS 2.0