Midsommar!!!!


Hej!

Ja då var det Midsommar imorgon minsann! God mat, lekar och massa härliga människor. Vi firar alltid på samma ställe med samma härligt glada och galna kompisar, vi har alltid jättekul även om det alltid blir ett och annat gräl under lekarna då alla tävlingsmänniskor ska vinna...

Idag är Johan och Anna med ett gäng besökare på Skånesdjurpark! De åkte dit i förmiddags. Anna har aldrig varit på Skånesdjurpark så det var på tiden att hon åkte dit tyckte Martin och Jag som var där förra året! Johan hade dock varit där, men det var minst tio år sen.. Jag och Martin sitter på jobb och har annat för oss, vi tänker på dem och hoppas de har det bra!

Nästa vecka är det Tosselilla som gäller på tisdagen, sen åker Martin, Johan och jag till Ven i tre dagar! Vi har en del att planera inför den turen, men det ska bli så kul! Jag längtar efter Ven, god glass, cykla och bara hänga med lekar, tävlingar och annat kul! Håll tummarna för bra väder kära läsare... Vädret är minst sagt lite ostabilt i nuläget!!

Ja... Nu vill jag önska er en trevlig midsommar!! Ta hand om er och ha det riktigt bra!!

a

Vilken låt!!!

Hej hej hej!!

Oj oj oj vad det regnar idag!! Helt galet vilket tråkigt väder det är.. Ja, det är bara att kämpa på!
Anna och jag började tidigare än vanligt idag, vi hade ett litet skutt möte här vid 08.00. Planen för resten av dagen är att vi ska tillbringa den på badet, ska bli spännande att se om våra besökare kommer till vår samling halv 12. Det är ju helt förståligt inte jättelockande att hänga på badet en dag som denna! Vårt hopp är dock att våra besökare tänker som vi... En varm varm varm bubbelpool och något varmt och dricka. Vi hoppas att det blir en mysig dag på badet trots att den inte blir som vi hade hoppats på med sol och värme!!

Imorgon åker vi till Liseberg, många har längtat efter denna dagen och vi hoppas att vi har vädret lite mer på vår sida i Göteborg.

lite annat som händer är att Hanna och jag har ätigt en hel drös med godis den sista tiden så igår bestämde vi att 4 dagar detox är ett måste. Vi börjar idag så jag återkommer med info om hur det går...

Det är också så att jag återigen är i flytttankar.. Ja, det är inte så att jag ska flytta imorgon men flytta ska jag. Nu förstår jag om ni undrar om det är så att jag tycker att det är kul att flytta, men så är det inte. Det är bara så att det är lätt att vara efterklok. Nog för att jag inte ångrar mig att jag flyttade till min fina lägenhet, men så här i efterhand hade det kanske varit smartare om jag bara bodde kvar hos mina kära föräldrar. Var jag flyttar om ett tag får ni hålla till godo med för det vill jag inte avslöja än, men jag hoppas att detta är min sista flytt och om inte, på mycket länge iallafall!! 

Nu till en låt.. Inte vilken som helst som vanligt!! Det är en låt som Anna spelade för mig nu imorse. Jag fick tårar i ögonen av filmen och hans fina röst. Låten är gjord av hans om sjunger till hans blivande fru som några veckor innan bröllopet va med om en bilolycka och fick en stor hjärnskada. Lyssna, titta och njut av denna fina röst!!



Ha en bra dag och ta hand om er!!
a

Sommarlov!!!!!

Hallå hallå!!

Då var sommarlovet igång och vår första aktivitet är i allra högsta grad igång! Här är ett glatt gäng killar som ska med Johan och Martin och fiska i Harasjömåla. En natt stanna de och vi önskar dem massa fiskelycka!

Det som händer här på A-huset är att vi smygstarta sommarlovet med våra vanliga öppettider för att nästa vecka börja med en heldag på Badet och sen åka till efterlängtade Liseberg på Tisdag! Vi har öppet på Onsdag och åker till Skånesdjurpark på torsdag!
Tänk på att till vissa av våra aktiviteter måste ni lämna in en anmälningslapp med målsmans underskrift på! (Lappen som ni ska fylla i hittar ni på schoolsoft, eller vår hemsida). Skånesdjurpark nästa vecka den 23 behövs det och där finns ett fåtal platser kvar! Så tveka inte utan bara anmäl er och häng med!

Nu ska Anna och jag som kommer att vara på Plats här på A-huset under dagen och kvällen åka och inhandla lite och baka så vi har något gott att bjuda på våra kära besökare!!

Ta hand om er och ha en bra dag!! Vi ses på A-huset!!
a

Kära Läsare!

Hej..

Hejsan hoppsan!! Det var ett tag sen vi sågs här... Aj aj.. Skäms på mig, ska skärpa mig!!
Vi börjar som sagt närma oss sommarlov.. En vecka kvar idag! Det ska bli kul att åka iväg på lite aktiviteter. Det är alltid så att när en termin börjar så tycker jag det är kul att komma igång med det, och när sen ett lov närmar sig längtar jag alltid till det och tycker det är kul att bryta av vardagen! Kan tänka att jag inte är ensam om att känna så!

Hur som helst! Vi har en del platser kvar till våra aktiviteter. Det är bland annat platser kvar till tosselilla för er som är yngre och det jag framförallt vill jag påminna om är Ven lägret för er som är äldre! Det är en gammal klassiker som vi åter har lagt till på vårt sommar schema! Det ser jag verkligen framemot, jag minns lägret som en av höjdpunkterna från förr!  

Annat som händer här för oss i personalen är att Anna har gott och skadat sig, på en match för ca två veckor sen gick det åt pipan för Anna och hon pajade sitt knä. Hon kämpar på med kryckor och håller humöret upp trots att Anna är en aktiv tjej som gillar att röra på sig! Vi håller tummarna för att hon repar sig utan problem.

Johan har varit ute och rest under helgen här, han visade precis sin bränna på magen. Jag tror att han har haft problem med att sova på magen inatt om jag säger så... Martin och Jonas har varit iväg och spelat golf och också fått fin färg av helgens sol!

Själv har jag och Hanna varit ute och traskat en del i solen och fått lite färg. Det har även varit kalas hemma hos min kära Mamma och Pappa i söndags och det innebar att det var massa godis och kaka kvar igår så det var ett måste att jag, min kära kille och Hanna åkte hem och fikade! Det var supergott!

Lite musik till er här... Hon har varit med här innan och det är inte mer än rätt att hon får ta plats igen!

 


Ha en bra dag och ta hand om er!!
a

RSS 2.0