Nytt på A-huset!...

Heej!

Hoppas att ni alla mår bra, sommartiden är här och solen skiner.. Det kan inte bli bättre!
Förra veckan var jag i Trollhättan på utbildning, det var spännande och jag fick mig ett par tankeställare!

På A-huset var de full rulle förra veckan, vi kämpade på med rekryteringen av den nya tjänsten, eller ny och ny.. Annas tjänst! Fortsättning följer..

Förra veckan drog vi också igång den nya gruppen "Med hälsa i Fokus". Martin och jag träffar ett gäng ungdomar två till tre gånger i veckan för att träna en del tillsammans samt att lära oss mer om både träning, kost och annat viktigt för hälsan! Det var en lyckad start och vi hoppas att det fortsätter i samma anda de kommande sju veckorna vi har tillsammans!

Nästa vecka är det lov samt att vi startar vår andra grupp.. Här händer det grejer vet ni!! Martin och jag kommer att hålla i en grupp som kommer att hjälpa Brandkåren på deras övningar under fem veckor. Vi kommer att agera markörer för att göra övningarna så "verkliga" som möjligt! Detta har vi gjort vi några andra tillfällen och det brukar bli superlyckat och de ungdomar som får möjlighet att vara med brukar tycka att det är jättespännande och lärorikt!

Lovet... VI kommer att köra en hel dag i Gladiatorerna tema.. De ni, missa INTE det!! Tacokväll/bio, och Skånesdjurpark står också på schemat!! Håll utkik efter info och anmäl er. Som vanligt anmäler ni er alltid till personalen på A-huset med betalning!

Vi hörs..
a


Igår sken solen!

Haaj!

Hoppas ni mår bra kära läsare! Själv är jag förbaskat trött i min kropp idag. Vet faktiskt inte varför då jag missade gymmet igår för att när jag väl kom dig och skulle byta om insåg jag att jag hade glömt min handduk.. Suck.. Så jag begav mig hem till min kära sambo och tog en kaffe innan jag skulle till jobb. Istället blev det en promenad på kvällen i solen och det var perfekt det.. Så, egentligen har jag ingen anledning att vara trött i kroppen idag..

Hur som helst.. Nog om min trötta kropp idag..
Idag är det Johan och jag som är på plast på A-huset.. Jonas har bytt lite timmar med Hanna så hon kommer att hålla oss sällskap i eftermiddag!

En annan sak som jag inte tagit upp är ju förståss att vi fått en kär och härlig praktikant! Hon kommer att vara hos oss t o m nästa fredag! Isabell heter hon och ni kommer att träffa henne här mellan 14.00 till 17.00 på eftermiddagarna!! Det är jättekul att ha dig här Isabell!

Glöm inte att titta upp till Lågehallarna idag!! Vi är där för spontan idrottsverksamhet mellan 15.00 till 17.00!

I helgen jobbar Jonas och jag (Annika)!
Vi ses på A-huset!
a


Fritidsledar studenter på besök!

Hejsan!!

Jag hoppas att ni haft en trevlig helg! Solen har ju tittat fram nu och jag håller tummarna för att den ska stanna ett tag till!!
Missade ni melodifestivalen i lördags så kan jag meddela att den jag hoppades skulle vinna... Vann.. Perfekt!

Det var som sagt lan i helgen, det blev väldigt lyckat o alla gick trötta och nöjda härifrån!

I veckan kommer vi att ha vår eftermiddagsverksamhet i huset.. Alltså inget bad eller bowling denna vecka.. Återigen, håll koll på schoolsoft där vi uppdaterar vår planering var fjärde vecka!

Idag har vi haft besök av blivande fritidsledare från fritidsledarskolan i Åkarp. Kul att blivande fritidsledare vill besöka just oss. Två trevliga tjejer var här för att höra lite mer om vår verksamhet i Hörby kommun!

För övrigt är vi i full gång med planering till påsklovet!! Det kommer att bli ett spännande och roligt lov. Vi kommer att läcka ut våra spännande aktiviteter i slutet på denna veckan så håll utkik!!

ha en trevlig måndagskväll så hörs vi snart!!

Lan i helgen!

Hej hej hej!!

Vilket väder det är idag.. Detta är ju inte direkt vår... Men jag är redo för våren när den kommer och det sägs att den är på ingång till nästa vecka! Håller tummarna!

Torsdag idag och vi kör öppna hallar på Lågehallarna! Missa inte den chansen att komma dit för spontan idrottsaktivitet, eller ta en fika. Vi kör verksamheten för högstadiet.

Igår var Johan och jag på badet med mellanstadiet! Vi hade en härlig eftermiddag där med massa lek och klättring i hoppbassängen!

Annat som händer här på A-huset är ju att vi är just nu i väntan på ny kollega! Rekrytering är på gång och vi längtar efter vår blivande kollega! Måste dock tillägga att vi saknar såklart Anna! Vi har ju turen att träffa henne någon gång då och då eftersom hon fortfarande jobbar lite timmar hos oss.
Som de flesta antagligen vet så kör ju Anna det superlyckade Tjejprojektet "Tjejer på Hugget" på tisdag eftermiddagar! Ni hittar gruppen "Tjejer på hugget" på vår facebook sida om ni vill veta mer om det projektet!

I helgen har vi LAN!! Det efterlängtade lanet är nu här. Vi har tyvärr fullt för de som skulle önska att vara med, men förhoppningsvis kommer det fler tillfällen! Det innebär att helgens öppettider är de tider som gäller för lanet. Vi kommer alltså inte att ha öppet våra vanliga tider på lördag då vi stänger ner efter 24 timmars lan klockan 18.00!
Martin och Rasse kommer att finnas på A-huset kvällen på fredagen samt natten, för att bli avbytta av Anna och Hanna som stänger ner huset efter lan dygnet! 

Vad gäller helgens stora musiktävling... Jag är väl ingen som gillar all denna hysteri kring melodifestivalen men om jag ska tippa här och nu så måste jag säga att jag håller på... Jag tycker att hon är fantastisk!



Ha en bra helg!
a

VI ÖPPNAR UPP LÅGEHALLARNA FÖR HÖGSTADIEELEVER!!


Hejsan!

Då börjar det närma sig slutet på denna veckan! Idag är dagen vi drar igång med öppen hall! Om ni missade det i Lokaltidningen igår så är det mellan 15.00 till 17.00 som vi öppnar upp Lågehallarna för spontan idrottsaktivitet efter skolan. Självklart är det också helt okej att bara komma och ta e fika med sina kompisar då IK Lågan kommer att hålla kiosken öppen för att oss! Vi öppnar som sagt upp verksamheten för Hörbys högstadieelever! Så... Hjärtligt välkomna idag efter att ni slutat skolan! På plats idag kommer Annika och Jonas att vara!! Hoppas vi ses där!

Imorgon och på lördag är det Johan som jobbar, im jobbar han med Hanna och Rasse och på lördag är det Hanna och Annika!
 
Ni får ha en trevlig helg och missa nu inte vår nya verksamhet på lågehallarna idag!!

Trevlig helg...
a

RSS 2.0