Varför så svårt??


Godmorgon!!

Det är inte alltid lätt att komma upp på morgonen nu när det börjar bli kallt och mörkt! Igår åkte mössa och vantar fram och det är inte annat än att jag längtar till januari då jag ska åka till Afrika för att resa lite där! Inte helt bra att redan längta till värme när det inte ens blivit vinter än! Men det är bara till att kämpa sig upp ändå och försöka ta sig ut i skogen! Jag älskar skogen, jag blir pigg av skogen och glad av den och ändå är det så svårt att ta sig ut på morgonen nu när det börjar bli så kallt!! 

För några kvällar sen var Johan och jag på möte i Bromölla som jag tror jag nämnt! Vi skulle träffa alla skuttbarnen från i somras! Det var jätte roligt att se alla och det var nästan som om det var igår och vi var i Breanäs! Jag hoppas att det går bra för alla som var med på lägret och hoppas att jag får se dem i framtiden!
Vi fick en skiva av Stig med bilder och jag tänkte att jag skulle lägga upp några här så håll utkik efter dem!

Igår hade vi fullt hus är på A-huset! Johan och jag hade "Skutt-grupp" och vi gick ut i skogen och fikade! Vi hade jätte trevligt och när vi kom tillbaka hade Anna och Martin haft poängjakt och den hade varit superlyckad med teaterföreställningarna av berättelser som besökarna gjort själva! En härliga dag på jobbet! På kvällen var Anna och jag här och höll ställningarna! Lite färre besökare på kvällen och den blev lugn och trevlig med lite tv-tittande!

Imorgon kom Anna med den briljanta idéen om att vi skulle göra krabbelurer. Jag hade ingen aning om vad det var. Det ska bli spännande att smaka dem. För er som inte vet vad det är, ledsen jag tänker inte säga något. ni får helt enkelt komma hit im eftermiddag för att se och smaka!! jag kan säga att jag tror att det är supergott!!

Jag hoppas att vi ses!
Ha en fin dag och ta hand om er!!

Godis gör mig glad!


Hejsan!

Idag är det tisdag och vi har precis haft vårt tisdagsmöte, idag var Marcus och Christian också med! Vi pratade om bla vårt kommande novemberläger till ungdomarnas inflytande i kommunen!
Ungdomar, var inte rädd för att tyck till om saker ni känner för. Det kan vara om det som händer eller inte händer på A-huset eller i kommunen i övrigt! Tex har vi ju ett novemberläger snart och har ni önskemål om aktiviteter så hör av er med dunder och brak så vi inte missar något!

Hur som helst! Efter mötet tog Anna och Johan min bil och begav sig till Lund för att inhandla lite nya spel, ska bli spännande att se vad de kommer tillbaka med! Senare ikväll är det möte igen som gäller för mig och Johan! Vi ska åka till Bromölla och äntligen få träffa alla härliga från Skutt-lägret vi var på i somras! Jag längtar, det ska bli så kul att få träffa alla igen!

Utanför fönstret idag har vi ju som alltid en härlig utsikt över vår fina spontanidrottsarena, men idag är det minsann inte bara den utanför fönstret! Idag har vi även Cirkus Skratt på ängen! Solen skiner idag så det är inte annat än att jag sitter här och bara vill springa bort på ängen och gå på cirkus och sen sitta och njuta i solen!! Nu blir det ju ingen cirkus eller sol för mig för jag ska jobba hela dagen och tycker därför lite synd om mig själv. När jag tycker synd om mig själv så brukar det oftast innebära att jag får trösta lite med godis! Det är inget undantag idag, nu sitter jag har med te och snusklubba!! Den bästa klubban någonsin!! Tänk att godis kan få en på så bra humör, lite godis och jag har glömt cirkus och solen och är helt nöjd med att sitt här och skriva! 

Igår var min tanke att göra ett inlägg här och även lägga upp ett musiktips, men som nu förstår blev det inget inlägg igår då jag större delar av dagen hängde med min lilla systerdotter!! Efter en helg med exrtajobb var jag lite trött igår och min plan var att vila med lilltösen. Det var dock inte alls samma plan som lilltösen hade. Hon var jättevaken och var bara nöjd när jag traskade runt i huset med henne i famnen. Men vilken dag igår, det finns ju inget bättre än att få vara med lilla Nellie!
Det innebär ju nu att ett musiktips är ett måste idag! Jag är dock lite tom på idéer, men på vägen hit idag så spelades Alicia Keys på radion och jag gillar henne, hon känns som en så normal och sund tjej. Jag tycker också hon har en jättefin röst! Jag har inte jätte mycket koll på henne och hennes musik men denna låten har spelats en del de få gånger jag lyssnat på radio den sista tiden och det är en fin låt! Så, det får bli denna låten denna vecka så ska jag tänka vidare till nästa vecka!!

   


Ha en fin dag och ta hand om er!

a

Vi är snart på G igen!


Godmorgon!

Som jag berättade innan så har en del av oss i personalen varit lite krassliga. Nu börjar vi piggna till och vi är snart på G igen!

Idag jobbar Hanna och Rasse med Anna! Vad de ska hitta på för något kul vet jag inte, men om ni dyker ner på A-huset vid fem då vi öppnar så får ni veta!!

Det jag tänkte göra här var att önksa er en trevlig helg! Så mycket mer än de hinner jag inte just nu så vi hörs snart igen så får ni som sagt ha en superhelg!

Vi ses på A-huset!!

a

Krassliga tider..


Hej hej hej!!

Vi har varit lite krasslig här på A-huset de senaste veckorna. Förkylningarna har avlöst varandra och vi har kämpat på med lite hjälp av treo. Tyvärr blev Johan sjuk igår och fick stanna hemma i sängen. Han är tyvärr fortfarande sjuk och vi önskar honom massa krya på sig och hoppas han är tillbaka om inte imorgon så nästa vecka!
Idag går Martin ut i skogen för att fiska med ett gäng ungdomar. Han får sällskap av några eslövsungdomar och deras fritidsledare Fredrik! Vi får hoppas att det blir en hyfsat varm natt då de ska sova i vindskydd för att ta sig till Bjäverödsdammen im.

Eftersom Johan var sjuk igår så kom Rasse in och jobbade några timmar under eftermiddagen med Martin. Anna följde med mig och barnen från skutt till badet för lite simma och lek där! Det blev en lyckad eftermiddag och vi hade det jätte trevligt på badet med en skön start i bubbelpoolen! På kvällen blev det godis och idol. Vi fick också besök av Annas vän Flöffa. Flöffa som har jobbat en del som idrottslärare blev snabbt igenkänd av våra besökare!

Nu börjar det närma sig lunch här på A-huset! Mamma hade gjort en matlåda med mat från igår till mig. Superlyx, det blir lax och jag börjar bli riktigt hungrig!

Nu får jag säga tack och hej för denna gången!
Vi hörs och ses snart!
Ta hand om er!
a


Ullared på novemberlovet!


Godmorgon!

Nu sitter jag här igen med morgonkaffet, det bästa kaffet på hela degn! Jag ska snart bege mig ut i skogen, men idag är det inte så lockande så jag drar lite extra på det. Det ser kallt ut och känns som det är lite extra kallt här inne idag, så kan tänka mig hur kallt det är ute! 

Igår hade mina kollegor och jag möte med eslövs fritidsledare! Vi har ju som ni säkert vet en del samarbete med dem och igår träffades vi för att prata om novemberlovet! Just nu känns det som en evighet dit, men det går fort och plötsligt är vi där! Utan tvekan kommer novemberlovet bli ett kanonlov med oss på A-huset! För er som inte var hos oss igår och såg lappen så ska vi bland annat ha en tjejkväll för skolår 4-6. En annan aktivitet som är en helt ny för oss på A-huset är att vi detta året kommer åka med en buss till ULLARED!!!! De ni!! Det är enbart för tjejer och så klart begränsat med platser! Anna har aldrig varit på ullared och jag är tveksam på om hon gillar det eller inte. Jag tror inte hon kommer gilla det!! Vad tror ni??
Hur som helst, för mer information om novemberlovet så kom ner till oss, eller ta kontakt med oss via mail el tele!!

Nu minsann innan jag fryser fast i stolen här så ska jag gå och byta om och bege mig ut i skogen!!

Ha en fin dag! Vi hörs snart igen!
a

I rymden finns inga känslor...


Godmorgon kära läsare!

Jag hoppas ni haft en bra helg! Idag var jag uppe redan innan 6 minsann. Jag och Martin skulle nämligen vara flitiga och simma, men det blev inget med simma för det var inte öppet! Så nu sitter jag här med kaffe och joggingkläder på istället! Lite kaffe och sen får det alltså bli skogen!

Förra veckan så glömde jag berätta om en bia jag var och såg! Min kära lillsyrran ringde mig i början på veckan och frågade om vi inte skulle ta en kväll och hänga lite, ha lite syskonkvalitetstid! Och... Det finns ju inget bättre än att hänga med mina kära systrar så i torsdagskväll möttes jag och lillsyrran i lund för att äta lite! Efter det bestämde vi oss för att se en bia och det blev "I rymden finns inga känslor". Efter den bia måste jag säga att jag tänkt både en och annan gång att "om jag ändå hade haft aspergers syndrom". Nu är aspergers syndrom en diagnos som självklart inte är helt enkel, men i filmen målades diagnosen upp på ett fint, enkelt och ganska okomplicerat sätt. Ja, så pass fint och okomplicerat att det kändes efter sett filmen att så mycket enklare världen såg ut utifrån ett perspektiv med aspergers syndrom.
För er som inte vet så handlar filmen om en kille som bor med sin bror och hans tjej. Killen som filmen handlar om har aspergers syndrom. När det tar slut mellan hans bror och hans flickvän rasar världen samman för killen och när världen rasar samman finns bara ett sätt att lösa det på.. Fixa problemet så att allt blir bra, alltså hitta en ny tjej som är perfekt för hans bror! Killen har ett härligt konkret sätt att tänka på och räknar ut allt vetenskapligt, inget handlar om känslor utan om hur det vetenskapligt går ihop.
Ja, nog för att det inte funkar så, men vist hade det varit skönt, om man så bara för ibland, kunde stänga av sina känslor helt och se på allt och alla situationer på ett konkret sätt, utan känslor.
En fin film som jag kan rekommendera, inte den bästa jag sätt, men värd att se!

I lördags jobbade Anna, Jonas och jag! Vi hade en jätte trevlig kväll. Vi gjorde marängsviss och poppade popcorn. En riktigt mysig lördagskväll med goa besökare!

I veckan väntar en hel del spännande, bland annat börjar Johan och jag med en gruppverksamhet, Anna och jag ska se till att få ut vår facebook sida så att den marknadsförs lite och för att inte glömma! Vi har en fisketur på gång i veckan! På torsdag bär det av för en liten vandring med övernattning och fiske! Det är för skolår 6-9 och ni måste anmäla er nu i dagarna! jag tror att det blir en superfisketur så skynda er att anmäla!

Nu börjar det krypa i benen på mig och jag vill ut i skogen! Ett litet musiktips på detta och sen önskar jag er en trevlig måndag!
Sheryl Crow är en stor favorit hos mig! Om ni inte känner till henne så kolla in denna härligt coola tjej som gjort hur mycket bra musik som helst! Denna måndags inspirerande låt är bara en av många superlåtar!

 

Ta hand om er och ha en bra dag! Vi ses på A-huset!
a

Jobb i helgen!

Hejsan!

Då var det helg och ytterliggare en vecka har rusat förbi, eller ja, inte hela veckan än dock! Men helg är på ingång i allra högsta grad! Det är fredagskväll och jag sitter och väntar på att mamma ska kalla på mig och säga att middagen är färdig! Det är en av många fördelar med att fortfarande bo hemma! Jag får ju dock akta mig för att skriva för mycket med tanke på att mamma går in och läser här då och då!

Hur som helst! Idag var det bak på jobbet! Johan som är lite av en mästare i köket bestämde sig för att baka och det blev cookies! Om jag på något sätt kunde förklara hur makalöst goda kakorna blev så skulle jag göra det, men de kakorna kan inte beskrivas, de var så goda att bara vi som var på A-huset kan förstå exakt hur goda det var! Bra jobbat Johan, jag längtar redan till nästa fredag!

Ikväll är Anna, Jonas och Hanna på plats och jag skulle tro att idol kommer vara ett av inslagen under kvällen!

Im jobbar jag min första lördag och det ska bli kul! Vi har som sagt pratat om att gå och handla och laga lite mat! Så, jag hoppas att vi har många som kommer till oss redan vid fem då vi öppnar så vi kan bestämma något smarrigt att äta! Nog för jag förstått att Anna är duktig på att laga mat, men vi har ju också Jonas på plats som ÄR kock på halvtid! Så kom ner och kom med förslag på svåra smarriga rätter så vi kan sätta Anna och Jonas på prov.. Mig har de ingen nytta av i köket för jag e värdelös där tyvärr, men jag kan ju se och lära av dem! 

Nu luktar det mat i hela huset och min goa kompis Lina kom just hit hörde jag. Jag tror Lina e hungrig och ska äta med oss! Syrran, Mange och min lilla systertös Nellie är på ingång så snart är det mat! Det ska bli gott!!

Ha en jätte bra kväll och trevlig helg! Vi ses på A-huset!

a  

Höst!


Godmorgon!!

Det enda jag vill göra precis just nu är egentligen kasta mig i sängen, dra ett varmt täcke över mig och sova... Sova, sova och åter sova! Ja, nog för att ni kanske har svårt att tro på mig, men det är nämligen så att jag var uppe kvart över 6 imorse och kvart i 7 var jag och Martin igång, joggade och gick på vår runda som vi även tog i måndags! Så, nu sitter jag här med dagens första och bästa kaffe och försöker motivera mig till att inte gå in i sängen o lägga mig igen!

Igår pysslade jag och Anna lite med vår facebooksida, la upp lite roliga bilder och ändrade lite i infon! På kvällen fick vi besök av våra kollegor Johanna och Patrick som var ute och fältade! Alltid kul när de kommer på besök!
Idag jobbar Anna och jag, kanske är det Idol som står på schemat, det brukar vara populärt så här i början av programmet!

Igår pratade vi också lite om vad vi ska göra på lördag! Vi hade som förslag, att när vi öppnar går vi och handlar och sen lagar mat tillsammans! Kom med förslag om ni har andra bra idéer!
Det ska bli kul att jobba på lördag! Det är min första lördag och jag hoppas att vi får massa besökare!

Såja, nu känns det som om sängen skriker efter mig, men jag ska kämpa emot och gå och hämta en kopp kaffe och sen ta en dusch istället! En varm dusch! Det är utan tvekan att de där långa varma duscharna är på ingång nu. Det börjar bli kallt, det är kallt när man går upp på morgonen och kallt när man går och lägger sig! Mörkt börjar det också bli, redan vid 8 på kvällen!! Mörkare lär det bli, likaså kallt! Så kära läsare, hösten är här utan minsta tveksamhet, den kom fort i år tycker jag! Jag älskar hösten, det är en vacker tid, men tanken på att vintern närmar sig gör mig lite ledsen. Vintern är också en fin tid, men det är så kallt, det är kallt och mörkt och jag fryser hela tiden! Jag håller tummarna för en vit snöig vinter med mycket sol som kan värma oss lite på dagarna! Det låter fint!

Ha nu en fin onsdag så ses vi på A-huset!
a

Vi kan inte alltid vara på topp!

Hejsan!

Jag hoppas ni alla har haft en bra helg! Själv har jag hela helgen gott och varit glad över vår lyckade kväll i fredags!

Idag vaknade jag däremot på ett annat humör än jag brukar! Jag undrar vad det är som gör att vi ibland kan vakna och bara känna oss på dåligt humör innan vi ens hoppat ur sängen. Man brukar skoja och ställa frågan "har du vaknat på fel sida idag?". Inte för att jag tror att det har med den saken att göra men ändå undrar jag. Jag hade sovit gott, haft en jätte bra helg, hade en rolig dag framför mig med syrran och min lilla systertös, men vaknar ändå och var på sådär lite lätt irriterande humör. Tur var därför att just idag hade jag och min kära kollega Martin bestämt att vi minsann skulle ta tag i att bruka lite allvar med träningen och dagen vi hade bestämt tid för att jogga lite tillsammans var idag, imorse! Så, med tanke på mitt humör kunde dagen inte börja bättre än med en träningsrunda med Martin! Jag var i tid och han stod redo att börja gå lite lätt. Stackars Martin fick lyssna på mitt lite lätt "argsinta" humör hela rundan! Jag får tacka Martin för den härliga träningsrundan imorse och för att han så snällt lyssnade på mitt traggande om allt jag inte var glad över denna måndagsmorgon! En måndag som jag nu är nöjd och glad över, det har varit fantastsikt väder och ingen kan göra mig på gott humör som min fina lilla systerdotter!
Det jag vill poängtera är att det är ju faktiskt helt okej att inte alltid vara på topp, ibland får man vara på dåligt humör och bara låta det vara så! Man får försöka göra dagen så bra som möjligt ändå och utan man äns vet ordet av det så skiner solen igen, förr eller senare, efter en dag, eller ett par.

Idag har jag som sagt inte varit på A-huset, det är Martin och Anna som varit på plats där under dagen! Imorgon är vi alla på plats och ska börja dagen med ett möte! Vi brukar ha det på tisdagar då vi alla är samlade vilket är jätte bra!

Så im återkommer jag med en uppdatering om ev nyheter under ve. Under tiden så kolla in vår nya facebooksida. Bara att söka på "aktivitetshuset hörby" och lägga till oss som vän, inget att tveka på!

Med tanke på mitt humör idag så vet jag inte riktigt vilken låt jag är sugen på att lägga upp... Skulle behöva ett bra tips från John som hjälpt mig innan med goa låtar...
Men nu har jag inget tips från John så det får bli en repris på en av mina favotjejer! Pink lyssnar jag ofta och mycket på, bra eller dåligt humör spelar ingen roll, det funkar alltid! Hon har massa olika typer av låtar och jag älskar all hennes musik!

 

Kolla in denna coola tjejen och njut av det fina vädret vi har ikväll.. Im ses vi på A-huset!
Ta hand om er!
a

Aktivitetshuset på Facebook!!


Godmorgon!!

Igår hade vi 7:ans kväll och jag måste säga tack till alla härliga 7:or som vi hade på besök! Vi hade en jätte trevlig kväll!! Speciellt tack till Hanna och Patricia (om jag förstod rätt hade Patricia också hjälpt till att baka) för de fantastisk goda kladdkakorna!! De finns ingen som gör så goda kladdkakor som Hanna och nu har vi också fått avslöjat att det var Hannas Farmors recept! Hur som helst! Vi hade en jätte trevlig kväll och nu hoppas jag att många av er 7:or anmäler sig till vårt kommande halloweenläger!!

En annan nyhet som hänt i veckan är att Aktivitetshuset nu har en Facebook sida! Den kommer vi använda framförallt för att snabbt nå ut med information till alla våra besökare! Vi hoppas att den kommer fungera bra och att våra besökare nu hittar oss även på facebook!

Därmed vill jag önska er en trevlig helg! Äntligen är helgen här och jag längtar till im då jag ska ta och ge mig själv en dunder sovmorgon!!! Jag älskar sovmorgon!

Ta hand om er!!
a

Anmäl er!!!


Godmorgon!!

Nu börjar det närma sig Fredag och 7:ans kväll!! Idag måste ni anmäla er till im om ni kommer! Jag hoppas vi får in en massa anmälningar nu så det blir en riktigt trevlig kväll im! Vi har massa spännande saker som händer så ring eller kom ner till oss och anmäl er!!

Igår hade Anna och jag en riktigt trevlig kväll! Huset var fullt av kära besökare och stämningen glad och pigg!! Idol var på och många satt och kollade på det!

Igår kom också Elin som var med på Skutt-lägret och hennes pappa och hälsade på! Det var jätte kul att se henne igen! Jag hoppas Elin fortsätter att komma och besöka oss på A-huset och jag tror att Johan också kommer bli glad då!!!

Som sagt, im är det 7.ans kväll och innebär då att det enbart är öppet för 7:orna! Så alla ni andra får tyvärr ha överseende med det och så hoppas jag att ni alla kommer till oss på Lördag istället!! Jag hoppas att alla vet det nu, att vi har öppet på lördagar från 17.00 till 23.00 nu!! De ni!! Vi ses på A-huset!!

Ha en fin torsdag!
a

Tillbaka!


Hej hej hej!!

Då var jag hemma igen efter en veckas segling i Kroatien! En heeelt underbar vecka har jag haft med min härliga vän Patricia och hennes lika härliga föräldrar!! Allt var superfint och det var mycket spännande att få spendera en vecka på havet i en båt! Jag var först lite ledsen över att lämna båten och de fina varma dagarna i Kroatien, men efter en dag som denna, med detta fina höstiga varma vädret är jag nöjd över att vara tillbaka i Sverige!

Imorgon är jag tillbaka på A-huset! Det ska bli kul att träffa mina kära kollegor igen! Har jag inte helt fel så tror jag att alla är på plats imorgon så jag får träffa alla direkt, det ska bli kul! Då ska jag uppdatera mig om allt som hänt i veckan och så återkommer jag om det är några spännande nyheter!

Såg att Anna va duktig och berättade om våra nya kollegor som ska jobba lite extra hos oss! Det hade jag glömt nämna så tur att Anna går in ibland och håller lite koll och fyller på de jag missar!! Ska bli kul att jobba med Hanna och Rasse, vi hälsar dem så klart jätte välkomna!

Såg för övrigt att det var ett tag sen vi hade något svenskt musiktips här på bloggen. Därför tycker att det är på sin plats att vi tar och plockar fram en svensk storstjärna som vi kan njuta av här! Hon är superaktuell med nya låtar och hon är en dundercool tjej tycker jag, jag gillar allt med denna störtsköna tjej!
Njut av det fina kvällsvädret vi har denna måndag och ta o lyssna på Robyn till solen!



Visst är hon fantastisk!!!!
Ta hand om er!
Vi ses på A-huset!
a

RSS 2.0