Gott Nytt År!!


Hejsan!

Ojdå, det var ett tag sen! Ja, det har varit jul, massa ätande, vilande och tyvärr lite kräksjuka här sen sist. De var inte alls kul att vara sjuk, och även om jag inte kräkte hela tiden så tog det ett par dagar innan jag var tipp topp! Så kan det va..

På-A-huset har det också hänt en del!! Tropicariet blev succé, likaså discot! Vi hade jätte många glada ungar som dansade loss och kvällen var verkligen trevlig!

Inför nästa vecka väntar bland annat pulkarace! Sen är det även någon röd dag nästa vecka innan allt återgår till det normala så att säga.. Ja, nästan iallafall.. Det är ju en liten resa som väntar på mig inom kort! Mer om det en annan dag!

Ta hand om Er och ett riktigt Gott Nytt År på Er!!
Vi ses på A-huset!
a

GOD JUL!


Hejsan!

Då är julafton nära, det är total snökaos ute och min kära far gör inte så mycket annat än skottar snö på gården.. Själv hjälpte jag till med de jag kunde och skottade terrassen som för övrigt är ganska stor, flyttade bilarna efterhand som han skottade och skottade terrassen igen... Ja, vilket väder!

Jag var fast belsuten imorse om att köra ner till gymmet men blev stoppad ganska fort av både mamma och pappa. När sen plogbilen kört förbi fick mamma fart och skulle köra ner till hörby.. Jag hängde på och vi kom ca 3 meter sen satt vi fast i alla snö.. (De va innan allt skottande...) Pappa kom, vi tog min bil och sen var vi i hörby på ett kick! Jag fick min timme på gymmet och mamma hann med de hon skulle! Suck vilket väder!

Jaja, nog om vädret! Det jag vill göra nu är önska alla en riktigt GOD JUL! Jag tänkte också passa på att tacka de härliga ungar vi haft med oss till Malmö nu i två dagar, det har varit laserdome, mat, film och bio. Vi har haft jätte trevligt och vi ses igen på måndag då det är shopping, sen är det tropicariet och disco som gäller resten av veckan!
Ta hand om er och njut av all god julmat och allt gott godis så klart!!

God Jul önskar vi på A-huset!


Snart Julafton!!


Hej hej hej!!

Då var det Jullov och här på A-huset har vi haft lite möte och gått igenom veckan som gick. Ätigt lite fika/lunch med vår chef Marcus och sen städat för hela slanten! Nu är killarna iväg på en del ärende på olika håll, Anna på kvantum och jag tänkte snabbt ta och skriva ner några rader till er.

Förra veckan gjorde vi julgodis som blev fantastiskt bra, vi har alla gått och småätigt av det under veckan och helgen. Tyvärr har inte allt tagit slut så nu under städningen satte jag fram det och ja... Det var nog mest jag som åt och nu känner jag mig helt megamätt och ganska osugen på att köra upp till gymmet som är min plan! Men men, planen ska följas så gymmet får det bli!

Im åker vi till Malmö och spelar Laserdome! Vi har fyllt alla platserna och det ska bli kul att våra aktiviteter drar igång. På onsdag är det Malmö och Laserdom igen. Se är det tid för planering för oss i personalen då vi kommer lägga upp lite hur vi kommer jobba under nästa termin. Därefter är det JULAFTON!
Jag älskar julen, jag har alltid gjort det och sist skrev jag om att jag inte känt eller känner någon julstämning. Nu... Jag börjar känna den och jag hoppas att den där härliga julkänslan är på ingång!

Nu kan jag inte tänka på annat än att jag vill ut i solen så en liten låt på detta sen får jag önska alla en trevlig vecka! Passa på att njuta av solen som skiner idag!
Ja, nu vet jag att Idol har passerat utan att på något sätt alls va med här på bloggen så jag tycker att det är dags nu innan årets deltagare blir bortglömda.. En som jag hoppas inte glöms bort är killen som åkte ut precis innan finalen. 3 i tävlingen och här med en superlåt.. Lite Idol Olle är aldrig fel!



Ta hand om er!
a

Trevlig helg!


Gokväll!!

Så kära läsare.. Då var det helg igen. Klockan börjar närma sig stängning här på A-huset och det jag tänkte göra nu var att önska er en trevlig helg! Vi har haft en jättemysig dag och kväll här på A-huset men nu börjar mina kollegor stänga ner för kvällen så mer uppdatering om veckan får ni hålla till godo med!

Ta hand om er i kylan så ses vi när vi ses! Kanske imorgon då jag är på plats igen, med mina kära kollegor Anna och Hanna!

a

Bästa jullåten!

Godmorgon!

Då börjar det närma sig jul med stora steg. Jag älskar Jul och alla fina härliga ljus som lyser upp i mörkret. Tyvärr har jag inte än fått någon vidare julkänsla i år, trots all snö, jobb på julbord, julpynt på jobb, julbak på jobb och en massa julmusik. Jag får liksom ingen känsla bara, det känns helt enkelt inte som jul. Men... Det är jul och det är snart.
Jullovet börjar på Fredag för många och det är kul att se att våra aktiviteter börjar fyllas. Ni som fortfarande inte anmält er men tänker att ni ska, skynda er ner så ni inte missar en plats! Som alltid är det Laserdome som det är mest tryck på och de platserna börjar försvinna! Förövrigt så undrar jag var anmälningarnar till vår mellandags shopping tar vägen?? Kom igen och anmäl er!!

Idag är det julgodisbak på eftermiddagen! Det ska bli riktigt kul och det kommer med all säkerhet smaka riktigt gott också! Anna och jag satt igår och skrev en inköpslista på allt vi ska handla idag och det kommer bli en massa gott att göra. Min favvo är rocky road och ett måste att göras. Rocky road passar mig perfekt, helt omöjlig att misslyckas med. Allt som ska vara i kan man själv bestämma mängd på, sen bara blandar man ihop det och häller smält choklad över:)!

Hur som helst... Det har gott lite sådär med mitt "minst en gång om dagen frisk luft". Alltså jag är ju ute en del varje dag, men skogen minst en gång per dag har inte riktigt gott så bra. Träningen på Friskis funkar dock perfekt, det är kul och bättre än att inte träna alls. Jag längtar dock som en galning till den dagen då jag går i min skog igen och kan springa utan att hålla på att ramla och bryta benen!

Springa ute kan jag faktiskt göra om någon vecka. Tror jag har nämnt det, men då åker jag iväg på en liten semester till solen. Jag ska resa runt i Afrika i fem veckor. Där lär de nog vara varmt tillräckligt så jag kan vara ute tillräckligt. Kanske så varmt så de blir för varmt. Hur som helst, jag längtar efter resan och det ska bli jättekul att denna gång få ha en go vän med sig! Min kära vän Lina ska nämligen följa med, extra kul!
Som sagt är jag bort i fem veckor och det innebär att Hanna kommer att jobba en del för mig den tiden!

Men, först är det jul och allt vad det innebär! För att hjälpa er andra som heller inte fått någon julkänsla tänkte jag att en jullåt här är ett måste. Jag har en del favoriter och denna är en av dem.. En riktig gammal julgoding!




Ha en fin dag, vi ses på A-huset!
a

Idolfinal!!


Hej hej hej!

Idag är det den stora dagen.. Det är final och det är inte vilken final som helst.. Det är IDOLFINAL!
Vi visar den på storbildskärm i stora salen ikväll så missa inte det. För att göra det extra spännande så har vi en idoltävling där man kan tippa vinnaren! Jag tror att vi kommer få en superkväll här på A-huset så kom ner och följ den spännande finalen med oss!

Jag måste erkänna att jag är ganska trött just nu, tror inte jag hunnit hämta mig från mitt pass på gymmet. Va där en sväng precis innan jag började jobba och tränade kondition en timme. Igår va jag lite slarvig med maten på eftermiddagen/kvällen och det kändes på träningen. Ja, det visar hur viktigt det är att äta ordentligt och inte slarva med maten.

I helgen väntas lucasoarén och mina kollegor och jag hade tänkt gå och se en av föreställningarna. Vi ska ut och fälta under kvällen/natten och jag hoppas att vi innan vi börjar hinner se en föreställning.

Nu vill jag önska er en trevlig helg så hoppas jag att vi ses ikväll!
Ta hand om er!
a

Coolt klipp!

Godmorgon!

Idag tog jag mig en liten sovmorgon. Jag var sugen på att gå upp och simma, men efter en lång helg med ett fasligt jobbande på julbord tror jag att det gjorde mig mer nytta med lite sovmorgon. Tänkte bege mig till Friskis efter morgonkaffet istället! Ja, nu har jag ju tränat en del på Friskis och jag tycker fortfarande att det är toppen. En liten sak har dock uppstått sen jag började gå dit och jag tror jag vet varför. Efter ett par gångers tränande inomhus började jag känna mig förkyld! Jag är fortfarande snorig, men inte sängliggande. Jag tror att det beror på att jag nu efter börjat träna inomhus förlorat allt för stor del av min "frisk luft dos". Så nu inför denna veckan är  mitt mål, att ta mig ut i skogen oavsätt mängd snö minst en gång om dagen för att få mer frisk luft. Jag uppdaterar hur det går nästa vecka och hur det påverkat mitt "snorande".

I slutet av förra veckan så bakade vi lussekatter. Anna och jag hade dock en del att fixa. Så, vi gick och handlade var som behövdes och sen lämnade vi A-huset till killarna och gick iväg för att fixa lite med annat. När vi kom tillbaka luktade det bak i hela huset och jag är övertygad om att de blev kanongoda lussekatter. 
Julbakandet forsätter denna vecka och jag tror minsann att det börjar bli dags för att göra julgodis. Vilken dag vi tar tag i det återkommer jag med! 

Nu är all info om vårt jullov ute! Kom ner och anmäl er till våra aktiviteter. Som alltid har vi begränsat antal platser så vänta inte förlänge om ni är sugna på att följa med på något.. Platserna försvinner fort när det närmar sig!

Nu vill jag önska er en trevlig måndag! Med det.. ett tips som jag fick av John som har koll på läget kan man säga! Han har ju gett mig tips förr och jag måste säga att detta toppar listan just nu på tipsen han har gett mig!! Kolla in det, det är riktigt bra!! Det tackar jag John för! 

 

Ses på A-huset!
a

Jullovs aktiviteterna på gång!

Hej och Godmorgon!

Hoppas att ni haft det bra i kylan sen sist. 1 Dec idag och det är dags att börja räkna ner till julafton. December är en fin månad tycker jag, det är härligt med alla vackra ljus i fönstren och nu när det dessutom ligger snö på marken är det extra fint. Mörkret som annars känns så tungt får en helt annan myskänsla när alla fina ljus lyser i fönstren.
Hur som helst. Idag var äntligen Martin med och simmade igen, det är klart mycket roligare att åka dit med Martin än själv. Det är också betydligt lättare att ta sig upp på morgonen om jag vet att jag bestämt med Martin en tid och att jag ska va hos han då för då väntar han. Det är liksom inget och fundera på när klockan ringer.
Nu när det är så mycket snö har det också blivit lite svårt för mig att springa i skogen vilket innebär att jag införskaffat mig en halvårskort på Friskis och Svettis så jag kan springa på bandet där. För övrigt måste jag säga att jag tycket Friskis är ett superbra ställe att gå till. Jag är inte alls en inomhus träningstjej, men att träna före att inte träna för det är för mycket snö i skogen så är Friskis ett jättebra alternativ måste jag säga! Jag är glatt överraskad och tycker alltid att det är trevligt att gå dit. Det är en skön stämning där, avslappnad och trevlig, tjejerna som jag träffat i receptionen är trevliga och pratsamma. Jag är superglad att Friskis fått de stora fina lokaler som de fått! Extra bra är att de har öppet på morgonen, det är super!
Nog om träning!

På jobbet har det julpyntats och bakats. I lördags fick Anna och jag hjälp av snälla Hampus med att plocka fram julpynt och sätta fram det, sen bakades det. Pepparkakshus var tanken, men efter en del väntan på att bitarna skulle stelna insåg vi att huset inte skulle sättas ihop den kvällen iallafall. Så, i måndags blev alla bitarna till ett fint hus som pyntats med karameller.

Igår var det möte och vi fick ihop ett härligt och spännande jullov. Jag tror att det kommer bli ett superlov och vi har många roliga aktiviteter. Håll utkik efter lappar som är på gång under veckan. Det kommer bli bland annat laserdome, turneringar, korvgrillning, disco, mellandags shopping och mycket annat. Jag tror att det blir en mycket trevligt lov och jag hoppas att där finns något för alla att hänga med på.

I lördags var det ett nytt avsnitt av "Så mycket bättre". Ett uppiggande klipp därifrån passar utmärkt denna fina morgon tycker jag. Såklart var Petter en favorit även denna veckan och han förtjänar återigen att läggas upp här tycker jag...!!

 

Ha en bra dag och glöm inte att hålla utkik efter våra lappar som är på gång så ni kan anmäla er till våra aktiviteter!!
Vi ses på A-huset!
a

RSS 2.0