Heeeelg!!!

 
Hej hej hej...
 
Fredag idag och helg om några timmar.. Min helg består av dop, 3 års kalas och hundkurs.. Ingen ro och vila i helgen inte, men jag är övertygad om att det kommer bli en bra och trevlig helg. Det var ett tag sen jag träffade min söta lilla systerdotter Nellie, så det ska bli kul att träffa henne imorgonkväll på tre årskalaset. Så klart ska det bli kul att träffa söta lilla Jasmine med som är min Kusins flicka som blir stora tre år!
 
Idag är det Johan och jag som är på plats under eftermiddagen, ikväll kommer Hanna och Jonas att hjälpa mig att hålla ställningarna här!
Under veckan har Johan och jag fått höra att det är disco ikväll så vi är lite frågande till hur många besökare vi kommer ha hos. Vi hoppas ju så klart på att alla härliga och glada besökare som var hos oss förra fredgan kommer även idag!
 
Även denna veckan har vi en vinnare av pingistävlingen från i tisdags.. Han var oslagbar även denna gång och det är en glad kille från i tisdags..
 
I onsdags var tanken att vi skulle gå till badet. tyvärr hade vi missat att badet hade stängt. Hur vi nu kunde missa det när vi hörs och träffar badpersonalen titt som tätt.. Hur som helst hade vi en snäll mamma till en av våra besökare som ringde och påminde oss så vi hann meddela att det blev inställt.
 
Kvällarna är fortfarande lite trögstartade och vi saknar alla våra besökare. Vi har dock väldigt trevliga kvällar här ändå och de besökare vi har är vi glada för..
 
I onsdags hade vi ett par glada killar som underhöll..
 
 
Nu önskar jag er alla en trevlig helg!! Ta hand om er..
a

Bråkar med bloggen

 
Hejsan... Igen..
 
Detta är fjärde gången jag gör ett inlägg.. Vem vet ifall det kommer att läggas upp.. Just nu bråkar bloggen väldigt mycket och även om det står att inläggen jag gör publiceras, så görs dem inte det.. Så ledsen att det var ett tag sen.. Jag började göra ett inlägg förra torsdagen på lite härliga bilder från förra veckan, men det gick inte att lägga upp.. Kämpade med det ett tag och har sen gjort tre andra inlägg som heller inte lagts upp.. Håller tummarna nu..
 
Bilder från förra veckan..
 
Vinnare av vår minutentävling.
 
Vinnare av vår pingistävling
 
Alla deltagare i vår minutentävling..
 
Härliga tjejer i köket som bakade goda muffins.
 
Glöm nu inte att det är bad imorgon. Vi lämnar A-huset efter mellis vid tre och lämnar badet klockan 17.00.
 
Ha en bra dag!!
a

Bilder från igår o just nu!!

Just nu är det en rykande het pingis tävling!!

Och... Glada tjejer i brandkårsgruppen!


Då var vi igång!

Hej hej hej!!
 
Då var vi igång med denna terminen.. Jag hoppas att ni alla har haft en bra sommar och fått lite sol på er.. Man kan ju säga att solen blev lite försenad detta året, men den hittade fram utan tvekan till slut. Det är riktigt varmt idag och har ju varit en tid.
 
Här på a-huset har vi hunnit med två öppnahus. Vi började i torsdags med att bjuda in alla nya 7:or. Det blev en lyckad dag med en del kända ansikten och några nya som vi hoppas få se mer av och få lära känna.
 
I lördags bjöd vi in nya 4:or med föräldrar. Även det blev en lyckad dag med trevliga besök.
 
Annat som hänt här i personalgruppen är att Jonas blivit pappa. Han fick en liten flicka och allt gick bra. Vi säger stort grattis till Jonas och han kära sambo Tina och önskar dem alla lycka.
Sofie som jobbar 75% kommer att stötta upp lite i schemat tillsammans med Hanna och Rasmus.
 
För övrigt rivstartade vi terminen med att dra igång en brandkårsgrupp med start igår. Jag fick fem härliga och glada tjejer med mig som kommer att få spela markörer på brandkårens övningar ett par veckor fram. Jättekul att det är igång igen och att vi kan ha detta sammarbete med brandkåren som varje gång är lika uppskattat och lärorikt.
(Bilder kommer på tjejerna)
 
Som avslutning på detta första inlägg efter semestertider passar inget bättre än en skön Pinklåt. Kan inte få nog av detta underverk till tjej!
 
 
Ta hand om er och ha en bra dag..
a

RSS 2.0