Städa=tråkigt!

Tjenar!!

I några dagar har jag varit lite trött och hängig, ni vet, vaknat på morgonen med lite ont i halsen och trött även om jag sovit mer än 8 timmar. Sen under dagen har halsen blivit bättre och under några timmar på dagen är allt fin fint, men framåt kvällen är det tillbaka, hängig, lite ont i halsen, trött och tung i hela kroppen. E det inte störigt? Jo, det är störigt som tusan och det är nästan så det är bättre att bli riktigt sjuk i två tre dagar och sen är allt helt bra istället för att man ska gå lite "halvhängig" i många dagar.. Jaja! Snart hinner jag inte tänka på att jag har ont i halsen. Det är nämligen såhär att på fredag försvinner jag och Johan iväg för en vecka! Vi ska åka på Skuttläger med ett gäng barn. Vi ska upp till blekinge och hitta på en rad aktiviteter. Schemat är fullproppat och jag ser verkligen framemot det! Det ska bli väldigt kul och spännande! Johan hade den stora äran att få vara med förra året men för mig är det första året! För att Ni ska förstå hur tufft schemat är kan jag berätta att dagarna börjar VARJE morgon med en promenad klockan 07.00 innan frukost. Sen fortsätter det bara fram till kvällsmat. Jag tror vi alla kommer ramla i säng på kvällarna! Jag vet inte hur det ser ut med tillgång till data där, men kanske får ni en rapport från lägret eller blir det en ordentlig uppdatering när jag kommit hem igen!

Det som händer här hemma på A-huset är också läger! På måndag åker Martin, Anna och Jonas på vårt sommarläger som vi arrangerar med Eslövs Kommun! Det är uppdelat i två läger och om jag inte tar helt fel nu så är det för tjejerna på måndagen fram till onsdagen, då killarna anländer och stannar till fredagen! Detta lägret kommer hålla till vid Ringsjön och jag tror att det kommer bli några roliga dagar för alla som ska med!

Egentligen skulle jag kunna sitta här och skriva hur länge till som helst, men det jag borde göra nu inna jag ska ut i skogen och sen åka o jobba är städa och tvätta. Men vi vet ju alla att städa och tvätta är så enormt tråkigt att jag kan komma på hur mycket som helst som jag också borde göra som inte alls e i närheten av städning. Ja, t ex ringa min kära syster som snart är galen på sin magen och på sin lilla klump i magen som inte vill komma ut. Ja, som ni förstår har jag inte blivit moster än. jag måste säga att jag är lite orolig att den lilla klumpen inte kommer ut innan jag åker. Jag håller tummarna för att jag hinner se det lilla underverket innan!!
Däremot kan jag glatt berätta att nu är lilla Astrid här. Kära Lollo födde Astrid i söndagsnatt och hon meddelade på morgonen att allt gott bra! Än är familjen inte hemma, men snart nog får jag nog träffa dem! Det längtar jag till!! Im ska jag åka och köpa lite fina saker till Astrid och mamma Lollo! Det ska bli kul att äntligen få köpa lite bebiskläder och jag längtar verkligen till jag kan åka och köpa till min lilla systerbebis!!

Nu kära läsare är det dags att ta tag i städningen trots det är så tråkigt! En fin låt får ni här..


 

Ja, Dolly får tala för sig själv! Låten gillar jag för texten är så fin, det är den finaste låten jag vet! För övrigt så gillar jag allt Dolly gjort, hon är cool dam! Njut av den fina texten och av Dolly och ha en fin dag! Ta hand om er!
a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0