Helg!

Godmorgon!

Var det någon som missade åskan tidigt imorse så måste jag rekommendera er att ni går och kollar er hörsel. Usch, vad det åskade och regnade. Jag satt maniskt i sängen o kollade ut genom fönstret för att ha koll på hur det blixtrade. Det är sen när det värsta är över, alltid lika skönt att lugnt somna om.

Jaha, igår fredag. Martin och jag jobbade hela dagen och det blev bakning. Vi gjorde kladdkaka som är lite av vår specialitet numera efter ett antal gångers kladdkakebakning. Innan bakning drog igång fick jag besök av världens bästa Alice och Mamma Annika som är en god vän! De kom in och hälsade på och åt en glass med mig. Det är alltid trevligt med besök. Annika och jag har varit nära vänner i många, många år och vi har delat mycket tillsammans, mycket skratt men också tårar. Annika är en pärla och en mycket speciell vän till mig. Även om vi inte pratar varje dag så är Annika en tjej som jag skulle kunna ringa vilken minut på dygnet som helst om det var något. Vänner är viktigt, dem ska man värna om och jag är så glad för alla mina vänner! Annika åker snart på semester och jag hoppas att jag hinner träffa henne en gång i veckan innan hon och hennes familj beger sig iväg.

Hur som helst, när vi bakat färdigt kom nästa besök och det var Martins sambo Mathilda och värdens goaste lilltös, deras dotter Thea. När Mathilda och Thea kommer på besök så sitter alla besökare tysta och försynta och bara kolla på Thea som mest förundrat kollar tillbaka. Vi var ett glatt gäng med många besökare på eftermiddagen som fikade med glass, grädde och kladdkaka och det blev en jätte trevlig eftermiddag!

Anna började sen jobba på kvällen. Under kvällen höll sig våra besökare mycket utanför på spontanen, det var fotboll och basket igår och det är kul att se att våra besökare är så aktiva. Anna och jag hamnade i en lång diskussion och satt länge och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi hade en mycket trevlig kväll med lite sporadiska besök av våra ungdomar. Vi la också in massa bilder som vi tagit nu under sommaren och ni kan på måndag vänta er en lite uppdatering i bildversion av vår sommar så här långt!

Nästa vecka väntar besök i Åhus och Skånes Djurpark. Mer om det efter helgen. Nu håller vi helg och hörs och ses igen på måndag! Ha en fin helg och ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0