Dag 1..

Hejsan!

 

Då var det måndag och det är dag 1 på sommarlovet, härligt att solen är framme. Det börjar närma sig 14.00 och vi öppnar snart upp A-huset. Spontanarenan är reda full av besökare och det är alltid lika kul att se.

Idag ska jag och några kompisar äta middag tillsammans, det ser jag framemot. Det är alltid kul att förgylla veckodagarna med lite roliga träffar med kompisarna. Idag ska vi äta hos Tina, ska bli jätte kul att träffa Tina, Lollo och Malin ikväll.


Idag fyller också min mamma år. Jag och Pappa var uppe o sjöng för henne och gav henne frukost på sängen. Som jag berättade innan så är ju kära mamma inne och läser bloggen så ett Stort Grattis till Mamma Lotta idag!

 

En annan nyhet idag är att vår första sommarjobbare är på plats. Emil heter han, han kommer att vara hos oss i två veckor. Om ni inte ser han här inne på A-huset så kan ni nog stöta på honom ute på spontanarenan. Vi är glada att ha Emil här och ser framemot att jobba med honom de kommande två veckorna.

 

Så, nu till veckans musiktips. Som jag sa förra veckan så är det mycket kärlek i luften. Hela Sverige tycks vara i bröllopshysteri och det är just denna vecka som vackra Kronprinsessan Victoria och Daniel gifter sig. Personligen är jag inte så mycket för de där med bröllop och i ärlighetens namn tycker jag inte särskilt mycket om bröllop alls. Men för denna veckas skull och för två av mina kollegor som går runt här på jobbet och är lite av nykära har jag valt en alldeles speciell låt denna vecka. Vem av mina kollegor det är jag tänker på behåller jag för mig själv, men vi vet ju sen innan att Martin är lycklig familjefar med sin kära sambo Matilda sen lång tid tillbaka. Jonas har ju också sen en tid tillbaka varit lycklig med min vän Tina… Ja, en svår nöt att knäcka det där… Men här till alla er som går i bröllopstankar eller har träffat någon spännande ny kärlek som mina två kollegor och som mina goa vän Patricia! All lycka till Er! Njut av denna ”kärleksaktiga” låt som jag faktiskt tycker är fin fin!!

 



Ha en fin dag kära läsare!
a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0