Förlåt..


Godmorgon!

Först och främst, innan jag berättar om vår fantastiska dag vi hade igår på tosselilla så måste jag be om ursäkt för denna sena start på veckan. Det jag menar är, detta är första inlägget på vecka nr 2, på sommarlovet och det är onsdag... Inte okej alls, jag ska skärpa mig! Inget musiktips har det blivit äns. Som tur är har jag ett riktigt bra tips denna veckan. Nog om min ursäkt och över till igår.

Jag och mina kollegor samlades 08.00 för att gå igenom dagen, ungarna började ramla in strax efter. Även om alla såg aningen trötta ut så kunde vi ana förhoppningar och sprudlande energi under den trötta ytan. Förväntningarna var stora.
Solen sken och vi begav oss mot tosselilla strax efter 09.00. Jag hade 4 glada tjejer i min bil, Emma, Molly, Erica och Hanna.
Vi hade gjort lag och en lättare femkamp, men vi förstod snabbt efter vi kommit in på området att det skulle bli svårt att hålla lagen och ännu svårare att genomföra en planerad femkamp. Den där enorma energin som vi anat exploderade hos alla och ganska snart ändrade vi upplägget och dagen blev så bra som den bara kunde bli! En del moln på himlen emellanåt, men inget som störde, vi hade en fantastisk dag med glada och härliga ungar. Allt funkade jätte bra och alla tider som vi sa hölls exenplariskt. Så i korta drag kan jag slutligen sammanfatta dagen som en superfin och lyckad dag!  

Idag är det glassbakning som gäller. Vi vet tyvärr sen innan att jag inte är den perfekta att ha i köket när det är bakning som står på schemat. Som tur är, är både Johan och Martin på plats med mig idag så jag hoppas att de kan göra en insatts. Annars tror jag att sommarjobbaren Emil är lite av en köksmästare så om inget annat så kan jag nog ta han till hjälp. Planen är att vi ska äta glass och jordgubbar im, det däremot är jag bra på och längtar redan till. 

Nu mina vänner tror jag att vi ska ta och lägga upp ve (något sent) musiktips. Dessa killarna skojar man inte om, de har några år på nacken och en mängd bra låtar i deras historia. Bandet bildades på 70-talet, runt 77 har jag för mig och denna låt kom ut med albumet "Saints & Sinners. Nog om det, ta och lyssna och njut av denna fina gamla låt




Ta hand om er och ha en fin onsdag!
Vi ses på A-huset!
a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0