Liseberg och sol!

Hej hej!

Måste börja att berätta om vår helt underbara dag igår uppe på Liseberg. Vi samlades på Aktivitetshuset kl.09.30 för att då bege oss upp till Göteborg och Liseberg. Kan väl inte direkt säga att det var speciellt pigga ungdomar som hade valt att åka med oss, men det kan ju bero en del på vädret också. Vi hade beställt väder, men Martins dans till vädergudarna verkade inte riktigt ha gått hem, regnet vräkte ner! Nästan hela vägen upp till Göteborg avlöste regnskurarna varandra och vi var inställda på en väldigt blöt dag......

..MEN... När vi började närma oss slutdestinationen blev vädret bara finare och finare och när vi väl var framme var det strålande solsken och varmt! Under dagen sprang alla till höger och vänster mellan alla karuseller och chokladhjul och när vi kl.18 hade en frivillig uppsamling var det ingen som dök upp. Detta var vi glada för då de måste betytt att allting flöt på precis som det skulle. Liseberg stängde kl.22 och vi hade satt 21.55 som uppsamlingstid vid entren. Även detta lyckades... ALLA kom i tid och ingen hade försvunnit under dagens gång... vi kunde pusta ut!

I bussen hem var det väldigt glada miner och höga toner vilket gjorde att vi drog slutsatsen av att det hade varit en ritkigt lyckad dag uppe i Göteborg. Nu till frågan om Annikas karusellåkande... jag är väldigt positivt överraskad!! Eftersom ingen har varit med och gissat i vår tävling kommer det inte delas ut något pris. Jag lyckades (väldigt enkelt) att få upp Annika i både Kanonen, Balder, Lisebergsbanan och Flum Ride! Så den imponerande slutsummar för Annika blev alltså 4 st.... och de va ju inte vilka 4 karuseller som helst.... balder åker man inte i första taget om man är lite rädd!!

För egen del så åkte jag alla karuseller som jag ville utom 1.... det var höjdskräcken som jag inte lyckades få med mig någon upp i. Jag hatar egentligen den karusellen med, men har någon form utav tvångstanke om att jag MÅSTE åka den varje gång jag är på Liseberg trots att jag håller på att dö varje gång. Kanske tur att ingen ville åka med mig. Dock måste jag berömma Johan som trots en del hyperventilering, prat om diverse sjukdommar och påbörjan till ett nervöst sammanbrott samlade mod och åkte med mig i uppskjutet!! 

Vi var tillbaka på Aktivitetshuset igen vid 01.00 tiden och därför antar jag att det är en hel del av dom som var med i går som tillbringat större delen av förmiddagen i sovande tillstånd!

Idag har vi öppet på Aktivitetshuset mellan 14-17.30. Solen skiner så jag antar attd et är en hel del som är på badet eller som sysselsätter sig med någon annan utomhusaktivitet idag. Man måste ju passa på! Det är jag och jobbar och vi har en del besökare här i lite olika åldrar.

Nu kom Maja och Fredrica in på kontoret så jag får avsluta skrivandet för idag!

Ha en fortsatt bra dag och kväll allihop!!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0