Härligt slut på veckan..

Hejsan..

Då, kära läsare var det söndag och slutet på denna vecka börjar närma sig! I veckan som gått har jag varit lite dålig på att blogga. Anna har däremot varit flitig och hållit er bra uppdaterade över vad som hänt!
Är det inte underbart att solen varit framme?! Det har verkligen fyllt på energiförrådet. Tur är nog det för enligt en del väderprognoser ser det ut till att bli regn imorgon! Men men.. Det klarar vi efter dessa fina dagar...

Nu i dessa studenttider som det är så har det inte undgått mig att tänka på min egen student och vad den innebar. Ingen var gladare än jag den dagen jag lämnade gymnasietiden bakom mig. Det var till och med så att jag inte alls tyckte att den där sista veckan som ska vara så underbar, var särskilt intressant överhuvudtaget. Så efter en del funderingar på den så bestämde jag och min vän Veronica oss för att minsann inte alls ha den där traditionella studentveckan som alla pratat så fantastiskt om. Vi tog och bokade varsinn biljett till Kos istället. Där hade vi en supervecka som vi aldrig kommer glömma och så kom vi hem dagen innan studenten bruna o fina, redo att lämna de åren bakom oss.
Studenten innebär inte bara skratt o lycka dock. Självklart är det så att det kan vara blandade känslor denna vecka. Det är ju trots allt så att det är början på ett nytt kapitel i ens liv. För många kan framtiden vara helt oklar, medan den för en del andra redan är "klappad o klar". En del vill jobba, andra vill plugga vidare, någon väljer att resa och några vet inte alls vad som väntar.
Jag var en av dem som valde att resa iväg. Jag flydde Sverige snabbt och spenderade ett halvår i Skottland.
Oavsett vad man väljer efter studenten så är det bara början på livet efter skoltiden. Inte undra på att studenten kan vara lika underbar och charmig som den kan vara skräckfylld, blandad med en del ångest. Ni studenter där ute, kämpa på och gör det som känns rätt just nu. Det är okej att ändra sig, ibland blir det fel, men det behöver inte innebära att det inte är bra, det är okej att det blir fel också.. OCH... Allt löser sig... Förr eller senare! 


Nationaldagen firades fint i Hörby idag. Jag tog och ringde min kära kollega Martin och frågade om han ville hänga med o kolla på vår andra kära kollega Jonas som skulle sjunga under firandet! Det blev en trevlig eftermiddag, både Martin, hans sambo Mathilda och deras söta lilla dotter följde med, även min goa lillasyster var med oss! Alla var jätteduktiga, en trevlig nationaldag! Äntligen fick jag höra Jonas sjunga "Om du lämnar mig nu" (musiktipset för några veckor sen) som jag länge velat höra honom sjunga. Jonas är alltid lika duktigt!
 
I veckan väntar skolavslutning i Hörby. Fredag är sista dagen och för oss på A-huset innebär det att detta är sista veckan med våra nuvarande öppettider. Nya tider för sommaren kommer vi att komma ut med på hemsidan och med lappar på Aktivitetshuset!

Im väntar ett nytt musiktips... I nuläget är det lite oklart vilket det blir, men jag ska hoppa i säng nu och sova på saken!!

Vi ses im på A-huset!!
Ta hand om er!
a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0