Kulturkalas i Hörby!

Hej hej hej…

Ja då var det Tisdag och det är en stor dag i Hörby kommun! Det är nämligen kulturkalaset och det innebär full rulle med massa spännande uppträdande! Jag hoppas vi ses där! Jonas har hand om rockscenen, så om ni vill träffa på honom så är det där ni hittar han, Johan kommer också vara där i krokarna för att hjälpa Jonas! Jag och Martin kan ni hitta var som, vi kommer att gå runder och hoppas att vi ses i byn! Vädret är på Hörbys sida idag, solen skiner och det kan inte bli bättre en tisdag som denna. Så ta er ut i byn o gå o kolla på Idol-Ola, Timoteij, eller några av alla de spännande dansuppvisningarna! Vid närmare tanke så, var ni hittar Martin vet jag inte, men mig hittar ni vid Idol-Ola!!


Haha, ja, Anna har helt rätt. Vist tycker jag att det är kul med karuseller men…. Jag spyr lätt och, väldigt lätt om det snurrar för mycket… Men jag antar utmaningen och om ni vill gissa på hur många karuseller Anna får upp mig i så är ni välkomna att maila ([email protected]) er gissning till mig och ett fint pris från Liseberg utlovas av Anna och Mig till den som gissar rätt eller närmast! Så kom igen, gissa på, fint pris står på spel!


Nu kära läsare! Veckans musiktips är här.. Detta är en tjej som jag alltid har gillat, hon är en fantastisk musiker med en fantastik röst! Jag älskar hennes texter och hon har många kända låtar från 90talet. Denna låt är en favorit och texten är helt i min smak! Låten kom ut 1995 när hon släppte sitt första internationella album ”Jagged Littel Pill”.  Andra fina låtar som också finns på plattan är "You oughta know", "Ironic" och "Head over feet".   

 




Jajamensan, "Hand in my pocket" med supertjejen Alanis Morisette! 
Ha nu en riktigt bra dag, njut av solen, låten och att det är Kulturkalas i Hörby idag!
Glöm nu inte att anmäla er till våra aktiviteter för sommaren och framförallt, glöm inte att skicka iväg ett mail med en gissning på hur många karuseller det blir för mig!
Ses vid Idol-Ola!!
a
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0