Som bäst på morgonen!


Godmorgon!

Nog för att jag snabbt slukar en kopp kaffe innan jag beger mig för att simma på morgonen så är det inget som är så gott som kaffet efter simningen! Som ni förstår så sitter jag och dricker kaffe nu. Tror att jag snart kommer bli trött och vilja gå in i sängen igen för en timmes extra sömn, men jag ska kämpa för att inte göra det. Som hjälp för att låta bli sängen uppdaterar jag lite här medan jag dricker kaffet för att verkligen försäkra mig om att jag inte ska gå och lägga mig en timme!

Jag måste berätta om en tjej som jag brukar möte när jag är och simmar. Jag förundras alltid över hennes energi Denna tjej pratar alltid när jag kommer. Vi simmar aldrig samtidigt så antingen möts vi i duschen eller i omklädningsrummet. Oavsätt så pratar hon, hon berättar något kul, någon historia eller bara pratar med någon. Hon har en härlig och pigg röst och idag när hon gick önskade hon oss alla som stod där en Godmorgon. Det gjorde mig på gott humör, jag önskar att jag också hade en energi som hon på morgonen, en energi till att prata och önska alla en godmorgon. 
Själv gömmer jag mig i stora kläder och en stor mössa, för säkerhets skull så drar jag också över luvan på jackan över huvudet, sen går jag, vill inte prata med någon, vill inte säga hej, det enda jag tänker på är varför jag egentligen gör det jag gör och inte ligger kvar i sängen, tittar endast snabbt upp när jag går in och hälsar med ett hej för att det är artigt och för att jag anser att hälsa ska man göra. Så möts jag av den pigga tjejen som pratar glatt, full av energi och lämnar rummet med något trevligt som "ha en Godmorgon". Jag blev genast piggare av det. Det är en liten sak att tänka på, så lite som kan göra någon på gott humör, en enkel fras eller ett leende kan göra en dag för någon.  

Hur som helst.
Igår var tyvärr Johan sjuk så Anna och jag höll ställningarna under kvällen. Vi hade en jätte trevlig kväll som var full av skratt med härliga ungdomar! Anna och Dennis spelade biljard, Dennis var övertygad om att han skulle vinna och menade ett tag in i spelet att, "Anna börja nu inte gråta när jag vinner, det är så jobbigt". Slutet... Ja, Anna började inte gråta, så mycket kan jag säga, jag kan också säga att jag gav ut ett tröstpris och det fick Dennis:)!! Men roligt hade vi!

Nu är det tid för mig att ta en tur i skogen, jag är redo, kaffet är slut och det är snart helt ljust ute!
Senare idag ska jag se om jag kan lägga upp lite bilder från vår roliga lek som vi hade förra fredagen. Det finns även en del bilder från tjejkvällen som vi hade på lovet som jag också tänkte lägga upp!! Håll utkik efter det så ses vi på A-huset!
Ha en bra dag och en Godmorgon:)!
a

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0