Historia från förr.


Godmorgon!!

Jaha.. Igår lovade jag ett musiktips och nu sitter jag här och det är onsdagmorgon och inget musiktips igår... Mycket dåligt av mig och jag ber om ursäkt! Ett musiktips ska ni få och det ska jag lägga upp mycket snart!

Idag var Martin och jag flitiga och vi har varit och simmar nu i morse. Jag kan säga att jag blev minst sagt smått irriterad när jag kom ut i bilen kvart över 6 och det var frost över hela bilen. Det var heller inte så att jag kunde dra lite med handen över rutorna och det försvann. Det var typ mer så att jag var tvungen att starta bilen, ta på mig vantar och skrapa alla rutorna...!!! För det första hade jag det inte med i mitt tajta schema på morgonen och för det andra så, är det vinter?? Nä, det är höst och jag var inte alls reda för att det skulle vara "skrapa rutorna" tid redan! Men men... Jag antar att det är så när man går upp sådär onormalt tidigt, ja allt innan kl 6 för mig är onormalt tidigt med tanke på att jag oftast inte går upp förrän närmare 8 på morgonen!

Hur som helst så var det jätte skönt att simma imorse. Det känns alltid skönt när man är färdig, och kaffet smakar extra gott efter ett så tidigt pass!

Idag är det Anna och jag som är på A-huset större delar av dagen! Johan och jag har som vanligt skuttgrupp i eftermiddag och det ser jag alltid framemot!

Nu är det tid för klippet! Dessa två killar är alltid rätt, de har en rad låtar i sin historia som är fantastiska och denna är utan tvekan den bästa "morgonlåten"! Låten är förståss alltid bra men för mig är det en "morgonlåt" av en speciell anledning! När jag var yngre så red jag och tävlade aktivt i hästhoppning. Jag tyckte alltid att det var kul att tävla, men alla andra som var runt mig håller nog inte med om att det var kul när jag tävlade för jag var ett litet monster på två ben. Jag var alltid mycket nervös och skällde som en galen tant om något kom i vägen, vad som faktiskt. Jag var förvirrad, oftast trött (för jag var för nervös för att sova ordentligt), oftast hungrig (för jag var för nervös för att äta och dessutom kräktes jag alltid i slutet av banan), stressad och så klart på grund av allt var jag mest arg hela dagen fram till sista klassen var färdig. Då sken jag som en sol, åt och sov som en tok hela vägen hem. Ibland undrar jag varför jag fortsatte tävla så många år, men när jag tänker på det så kommer jag inte ihåg något annat än hur kul det var och förstår. Allt de där jobbiga med hur nervös jag alltid var, är liksom glömt, precis som jag glömde det direkt efter jag var färdig med sista klassen varje tävling, år ut och år in.
Ja, hur kommer då låten in i mitt tävlande? Jo, det var så att just denna låten hörde jag de flesta mornar innan det var dags att åka och jag blev för några minuter lugn. Jag bara lyssnade och glömde nästan bort alla jobbiga nervösa känslor för några minuter med denna låten! Så, varje gång jag hör den nu påminner den mig om mornarna föra alla oändligt många tävlingar jag farit runt på och jag älskar låten!



Ha en underbar dag.

a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0